Slackline.nl

Ga direct naar hoofd-inhoud »

Doorzoek site
 

 

Service
  • - Scherpe prijzen
  • - E-mail advies service
  • - Tel: 0263704074
  • - Volledige garantie
  • - Gratis verzending vanaf €50,-
  • - Webshop Keurmerk
  • - Veilig & makkelijk betalen
  • - Vóór 23.00 besteld =
       vandaag verzonden
Betaalmogelijkheden
 

Chestbounce

Chestbounce

De chestbounce is een trick die behoorlijk eng kan zijn om in het begin te proberen. Het engelse woord zegt het al, de chestbounce is een truck waarbij je jezelf op je borst op de slackline laat vallen en dat weer omhoog veert om dan weer rechtop te komen. De chestbounce kent vele manieren om erin of uit te komen.

-          Staan en dan naar beneden laten vallen

-          Vanuit een buttbounce naar een chestbounce gaan

-          180 chestbounce (front en backside)

 

Ook zijn er veel variaties op de chestbounce.

-          Chestbounce 180

-          Chestbounce flatspin 180

-          Chestbounce flatspin 360

-          Chestbounce barrel 360

-          Atomic chestbounce

-          Chestnasty

-          Nastychest

 

De twee 2 basis manieren voor de ‘gewone’ chestbounce worden behandeld.

 

Chestbounce vanuit stand

De eerste manier is de meest enge. Je staat in dit geval recht op de lijn. Zoals altijd kijk je naar voren toe en houd je balans. Om in de chestbounce te gaan moet je een klein hopje maken en zorgen dat je lichaam schuin tot horizontaal op de lijn afgaat. Op dit moment raken je voeten de lijn niet meer.

Nu moet je concentreren op het vastpakken van de lijn met 1 hand en het opvangen van de lijn aan de binnenkant van je bovenbeen. Pak je met je rechterhand de lijn dan gebruik je je linker bovenbeen. En pak je met je linkerhand de lijn dat uiteraard met je rechtbeen de lijn vangen.

Zorg er nu voor dat je het volledige gewicht van je lichaam naar beneden drukt. Hierdoor creëer je vering die je weer nodig hebt om omhoog van de lijn te komen. Zodra je omhoog begint te gaan moet je met je arm afzetten, de lijn loslaten en snel je voeten intrekken zodat je daar weer mee op de lijn kan landen. Op onderstaande foto kun je precies zien hoe je lichaam op de lijn ligt als je in de chestbounce land.

 

Chestbounce vanuit buttbounce

De tweede manier om in een chestbounce te komen is vanuit een buttbounce. Zodra je de buttbounce maakt pak je op het laagste moment met je hand de lijn naast je. Zodra je omhoog gaat uit de buttbounce gooi je je lichaam omhoog alsof je een handstand gaat doen op de hand die de lijn al vast heeft. Het makkelijke van deze methode is dat je hand de lijn al vastheeft voordat je in de chestbounce komt. Nu hoef je je alleen nog maar te concentreren op de manier hoe je op de lijn komt. Dit gaat exact hetzelfde als bij de chestbounce vanuit stand. Je kan als je in de chestbounce bent beslissen of je weer een buttbounce gaat maken, of meteen weer omhoog probeert te gaan naar een staande positie.

 

Door Nick ten Hoopen, © Slackline.nl

 

Producten vergelijken

Geen producten geselecteerd.

Mijn winkelwagen

U hebt niets in uw winkelwagen.